:: Andai Itu TakdirNya ::

~ Salam buat sumer rakan².. lama sungguh bobot tak update blog sbb nak menang contest yg diajurkan oleh azizwan..(bole keerr bobot & kakngah menang???) huhuhuuu...tungguuuu..
Tuzki Bunny Emoticon

Minggu lepas habis keje bobot singgah jalan² di Complex Pertama... sa
jer nak habiskan masa sementara tunggu kawan² datang.. Ketika dalam complex tu bobot tak tahu plak nak ke mana.. nak tgk handphone malas, nak tgk pakaian..bajet tgh bulan paham² jeerr laa kann.. masa jalan² bobot singgah kedai majalah, kononnya sajer nak tgk² novel terbaru Alaf21...tup-tup akak jurujual tu rekemen kat bobot novel terbaru dari BUKUPrima..ada 2 novel terbaru "ANDAI ITU TAKDIRNYA" & "CINTA KAU DAH AKU"... cam biasa bobot baca la dulu sinopsis ceritanya .. menarik, tp disebbkan bobot tak penah baca novel dari BukuPrima ni.. bobot pun tanya la akak jurujual tu kisah² novel ni.. lepas jeer akak tu cite, terus bobot buat pilihan beli Novel Andai Itu TakdirNya...seb baik ada bajet sikit hehehe.. kalu nak tahu sbb apa bobot pilih novel ni.. jom baca sinopsis novel tu...Emoticon
Perkahwinan yang tidak terduga antara Aleya dan Syed Aizril membuatkan Aleya hidup terseksa. Dia dibuang keluarga. Pasrahkah dia?

"Jangan salah faham Puan Sri. Kemaafan yang diberi tidak akan sama sekali menjadikan saya lupa pada kedudukan diri saya ini. Saya tak boleh membuang pangkat itu ke tepi hanya kerana kesalahan yang pernah dibuat pada saya."

"Saya telah menjadi balu sebelum masanya dan anak-anak saya juga telah menjadi anak yatim sebelum masanya. Sembilan bulan saya mengandung mereka tanpa suami di sisi. Saya pekakkan telinga mendengar cemuhan masyarakat sekeliling."

Andai itu tadir-Nya, dia akan menempuhinya dengan tabah dan sabar. Apa yang penting sekarang adalah kebahagiaan anaknya, Dania. Sekurang-kurangnya, bila Aleya menutup mata, kehidupan Dania akan terbela.

"Selama aku meniti liku-liku kehidupan yang penuh dengan onak dan duri ini. aku tidak pernah pasrah dalam hidupku. Andai itu takdik-Nya sebelum menggapai bahagia aku redha. Namun sampai waktu apabila aku tidak mampu untuk bertahan lagi, hatiku lebih keras dari kerikil."


3 Responses
  1. Fikri Says:

    cerita andai itu takdirnya best.
    banyak benar dramanya. huhu.
    (kengkadang rasa tak logik pown ade)


  2. iera Says:

    iera dh bce novel ni. best...xrugi klu bli.


  3. zBobot Says:

    Fikri : ia kerr..saya tak sempat baca novel ni lagi..plastik pun blom koyak huhuu..thanx

    iera : malam ni baru saya nak baca..ambik mood mlm hehehe...thanx


Related Posts with Thumbnails